sobota, 14 kwietnia 2018

Jak zrobić kolczyki listki?

Witajcie Kochane,
dzisiaj przychodzę do Was z kursem na kolczyki listki znane Wam już z poprzedniego posta :) Kurs przygotowałam w ramach Gościnnych Występów na blogu DIY - Zrób to sam i tam też go znajdziecie - klik klik.

Będziemy potrzebowały:


- żyłka/nici - użyłam czarnych nici żeby było wszystko widać,
- igła do koralików - długa czy krótka, jak lubicie,
- klej - u mnie profesjonalny klej do biżuterii ale i Magic da radę,
- koraliki Toho Round 11o w 3 odcieniach zieleni,
- filc zielony,
- 2 bigle otwarte - u mnie z kulką i sprężynką,
- szczypce bociany,
- nożyczki.

1. Najpierw odcinamy pasek filcu i dzielimy go na 3 mniej więcej równe kawałki.
Każdy kawałek składamy na pół i wycinamy z niego kształt liścia. Tym sposobem mamy od razu dwa listki, bo przecież kolczyki będą dwa. Z kolejnego kawałka wycinamy ciut mniejsze listki a z ostatniego jeszcze mniejsze. Wielkość listków zależy od Was i od tego jakie lubicie kolczyki.




2. Listki przyklejamy na filc układając je w niewielkich odstępach - tak jak na zdjęciu poniżej. Pamiętajcie też o zachowaniu większego odstępu  między kolczykami.


3. Zaczynamy obszywanie liści :) Każdy listek będzie w innym kolorze zieleni  Zaczynamy od przyszycia 1 koralika u szczytu liścia - czyli wychodzimy igłą (i nitką) od spodu, nabieramy jeden koralik i zaraz obok wchodzimy igłą w dół :) Ważne jest pilnowanie brzegów, żeby nie rozjeżdżać się nitką jak popadnie tylko starać się wszywać równo, żeby potem było nam łatwiej odciąć filc.
Kontynuujemy obszywanie. W następnym rzędzie doszywamy 2 koraliki - jeśli jesteśmy na listku, który będzie najwyżej w kolczykach warto to miejsce przeszyć kilka razy nicią .
Od kolejnego rzędu przymierzamy koraliki zanim się wszyjemy. Nabieramy na nić kilka koralików, przesuwamy je do końca nici, aż do miejsca w którym wychodzi przy brzegu liścia, blokujemy je palcem, żeby nie miały luzu i sprawdzamy czy zakrywają nam listek aż do drugiego brzegu :) i wszywamy. Jeśli po wszyciu okaże się, że macie szparkę i brakuje Wam koralika, nie przejmujcie się -  nie trzeba nic wypruwać. Przeszyjcie jeszcze raz ten sam rząd, dodajcie brakujący koralik i wszyjcie się jakby nigdy nic :)



W pewnym momencie nasz listek się zwęża, czyli będziemy dodawać coraz mniej koralików aż do 1 na końcu. 



Tak samo obszywamy drugi i trzeci listek - lub więcej :) Wszystko zależy od Was Kochane.


4. Teraz przymocujemy bigle. Przy pomocy bocianków odginamy pętelkę i zahaczamy pod nić bigla w miejscu gdzie dodawałyśmy 2 koraliki. Dzięki temu unikamy dodawania kółeczek, pętelek z koralików itp. Doginamy pętelkę. To samo robimy z drugim kolczykiem.


5. Teraz najgorsza część - obcinanie. Bardzo powoli i ostrożnie obcinamy nadmiar filcu - jak najbliżej listków się da, uważając, żeby nie przeciąć nici trzymającej koraliki.
Jeśli jednak się Wam zdarzy przeciąć ową nić, spróbujcie przyszyć ten rządek lub przykleić nić, jeśli koraliki jeszcze nie uciekły.





6. Na tył kolczyków nakładamy klej i przyklejamy oba na filc. Zostawiamy do wyschnięcia. Dobrze jest czymś je dociążyć



7. Znowu obcinamy nadmiar filcu.


8. I gotowe :) Możemy cieszyć się naszymi wiosennymi kolczykami:


Zielone kolczyki listki idealnie wpisują się kolorystyką w trwające do końca kwietnia Wyzwanie #30 Zielono mi.

Mam nadzieję, że tutorial jest zrozumiały. W razie jakichkolwiek pytań czy wątpliwości, chętnie odpowiem.
Jeśli pokusicie się o zrobienie takich kolczyków, podzielcie się efektami i zalinkujcie do swojego posta na blogu DIY - Zrób to sam.

Dziękuję za wszystkie miłe słowa :*

Życzę miłego dnia :*
Buziaki
Ania

5 komentarzy:

  1. Misterna praca, bardzo ładny efekt. Pozdrawiam Aniu!:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mozolna praca Aniu, listki są prześliczne!!! Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. To zupełnie nie dla mnie. Nie mam tyle cierpliwości, ale kolczyki cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow bardzo dziękuję za kursik, na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajnie i dokładnie pokazane, co robić. Kolczyki wyglądają prześlicznie. <3 Pozdrawiam bardzo serdecznie. :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Zapraszam ponownie i pozdrawiam :)