czwartek, 1 grudnia 2016

Wiadomo co

Witajcie Kochane,
sama wiem po sobie, że jak tylko zakończy się czas na zapisywanie się na candy to zaraz na drugi dzień zaglądam czy już są wyniki :P

Dziękuję Wszystkim Babeczkom, które zapisały się na candy. Trochę kłopotu sprawiło numerowanie, ale wymyśliłam sobie tak, że te z Was, które numerek napisały dostaną  po dwie szanse w losowaniu :) i dodatkowy los jest za zamieszczenie banerka :) I tu tylko jedna Osóbka nie zamieściła co i tak myślę, że jest sukcesem :))))))

Wielce uradowana maszyna losująca w postaci Szymusia zagrzebała:


I wylosował:


Serdecznie gratulacje dla Anny Wojnar, która prowadzi bloga Wszystkiego po trochu :)
Kochana czekam na Twój adresik na mejlu :) ale tylko tydzień.

Aaaaa jeśli szukacie czegoś oryginalnego na prezent dla Bliskich, to możecie oczywiście odezwać się do mnie :P albo sprawdzić jakie cudeńka sprzedaje w swoim nowo otwartym sklepie Handmade by Agata Różańska nasza czarodziejka druciarka Agata - znana z bloga Wire Wrappiing czyli zabawa drucikami.

Wczoraj miałam tą przyjemność otrzymać od Agatki niespodziewaną niespodziankę.
Zobaczcie jak pięknie Agatka pakuje swoje tworki i otwórzcie prezent razem ze mną:




A w środku znalazłam zaplątaną bransoletkę z moim ukochanym lapisem lazuli:






Polecam Wam Kochane Babeczki moje sklep Handmade by Agata Różańska i przepiękne tworki Agaty na prezenty dla Waszych Bliskich ale i dla Was Samych też :)

Dobra lecę dalej cudować swoje coś. Ale jak Wam pokażę to chyba padniecie :P Obawiam się, że nie spodziewacie się co nacudowałam :P he he he :) już niedługo się wyda :)

Dziękuję, że wpadacie :* Dajecie mi twórczego kopa :)

Życzę miłego dnia :)
Buziaki :*

PS. AAAAAAaaaa kto ze mną popierniczy?
Jak co roku przy podawaniu wyników candy, polecam Wam Kochane przepis na najlepsze pierniki na świecie - i to nie jest tylko puste hasło. Robię je co roku od 5-6 lat.
Przepis pochodzi z nieistniejącego już bloga Caritki.
Porcja wyda Wam się duża ale wierzcie mi, że pierniki znikają w mgnieniu oka.
Oczywiście można zrobić z połowy porcji, ale nie polecam tej opcji :P

Składniki:
  • 1 kg cukru
  • 1 l kawy
  • 1/2 kg miodu
  • 1/2 kg smalcu (lub masła)
  • 50 g kakao
  • 5 jaj
  • 2,5 kg mąki
  • 2 łyżeczki amoniaku (dałam proszek do pieczenia, bo nie mogłam dostać amoniaku)
  • 4 opakowania przyprawy do pierników
Wykonanie:
  1.  Przygotować karmel z całego cukru na dużej patelni. (Ja nie posiadam takowej więc użyłam garnka.)
  2. Wlać bardzo ostrożnie gorącą kawę i mieszać aż się rozpuści. (Na początku bardzo bardzo ostrożnie. Bardzo uważajcie bo na początku się wszystko pieni i jest mega gorące.)
  3. Dodać smalec i miód. Wymieszać aż się rozpuści i odstawić do ostygnięcia (Trzeba czekać aż ostygnie).
  4. W bardzo dużej misce wymieszać mąkę, kakao, amoniak, przyprawy do pierników.
  5. Wlewać po trochę płyn i rozbełtane jajka.
  6. Bardzo dokładnie wymieszać i pozostawić na noc, żeby ciasto stężało.
  7. Następnego dnia rozwałkować ciasto na niezbyt cienki placek i wykrawać pierniczki.
  8. Układać na blachę i piec około 13 minut w 180 stopniach.
Jeśli same moje słowa Was nie przekonały to zajrzyjcie tutaj a zobaczycie zeszłoroczne efekty pierniczenia :)

Ja zabieram się jutro wieczorem za przygotowanie ciasta. Kto robi ze mną?

26 komentarzy:

  1. Gratuluję :)
    Na pewno w tym roku popierniczę ;-) Dzięki za przepis.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za zabawę i gratuluję dla Ani :)
    Przepiękna bransoletka, a jak cudnie zapakowana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gratuluję zwyciężczyni :) Bransoletka śliczna.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zobaczyłam Anna i przez moment myślałam, że to może ja miałam szczęście wygrać, ale niestety nie.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Gratulacje za zwyciężczyni ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratuluję Ani
    W poniedziałek popierniczę😁
    Buziaki(oj pomruczał aż miło😁)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w ogóle to wróciłam pochwalić Cię za wielki koszyk- ode mnie wszystko ci wyplatam wyparowuje 😁
      W nowym roku na pewno nadrobię potrzeby domowe😁

      Usuń
    2. No co Ty przeca koszyk od Natalii mam. Tylko sobie pomalowałam sama. U mnie to samo z wyplatankami co u Ciebie się dzieje 😜

      Usuń
  7. Gratulacje! Cudna bransoletka!

    OdpowiedzUsuń
  8. Gratulacje dla Ani, piękną otrzymałaś bransoletkę. Pozdrawiam 😊

    OdpowiedzUsuń
  9. Gratulacje dla Ani. Piękną bransoletkę dostałaś 😀
    Przepis na pierniczki wykorzystam. Ale ta porcja jest ogromna. Jako, że pierwszy raz, to spróbuję zrobić z mniejszej ilości 😉
    p.s. Mam pytanie co do kawy. Jaka to kawa i jak ją przygotowywujesz?

    OdpowiedzUsuń
  10. Kawę daję rozpuszczalna. A jak nie mam to w zaparzaczu robię sypaną - i bez fusów wlewam :P wiadomo. Czyli kawę dajesz jaką lubisz :)
    Porcja może i ogromna ale jak zrobisz z mniejszej to szybciej znikną i trzeba będzie robić drugi raz :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Gratulacje dla Zwyciężczyni:) Przecudną bransoletkę dostałaś:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bransoletka jest po prostu zachwycająca a przepis na pierniczki wygląda rewelacyjnie. Nie mam w domu chyba takiej dużej miski ale coś wymyślę... Musze je upiec. Ciekawe czy już można teraz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że już można :) ja je piekę zawsze na początku grudnia, bo są one prezentem dla mojej Rodziny na Mikołajki. Większość nie dotrwa do Bożego Narodzenia :) ale trochę zawsze zostaje, bo pochowam je po różnych pojemniczkach :))))))

      Usuń
  13. Gratuluję Zwyciężczyni:) Aniu, śliczną bransoletkę dostałaś. Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Wow! Ale zaskoczenie :) Twój synek ma szczęśliwą rękę :) Bardzo się cieszę, że to mnie wybrał dziękuję Ci serdecznie za zabawę!
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Miałam przyjemność degustacji TWOICH pierniczków Aniu w ubiegłym roku i potwierdzam ,że pyszne. Cudna bransoletka Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Gratulacje dla Ani :)
    A prezent .... za samo pudełko można pogryźć ... a w środku cudo !!

    OdpowiedzUsuń
  17. Dziękuję za zabawę i zostaje nam tylko popierniczyć razem ..... Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratulacje dla zwyciężczyni :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Gratuluję zwyciężczyniom.
    Cudowna ta bransoletka, muszę pobuszować w sklepie Agatki:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Gratuluję i dziękuję za zabawe :)
    Piękna bransoletka!
    Ja to bym chętnie popierniczyła, ale postrzykło mnie... ale przepis to sobie ukradnę na zaś :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Gratuluję i dziękuję za zabawę :)
    Bransoletka śliczna

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Zapraszam ponownie i pozdrawiam :)