wtorek, 2 grudnia 2014

Miłe zaległości i przepis na najlepsze pierniczki na świecie

Witajcie Kochani,
zanim rozpocznę na dobre swój sezon bombkowy, muszę jeszcze uporać się z kilkoma miłymi zaległościami. A więc:

Jakiś czas temu okazało się, że napisałam 1000 komentarz u Puchacza z bloga Sowia Galeria :) i przywędrowało do mnie takie małe co nieco:


Ostatnio też dostałam małą pocieszajkę piórnik - nagrodę niespodziankę wylosowaną w candy na blogu Foto Robótki:


Dziękuję za miłe niespodziewajki :*

Zostałam też wyróżniona przez Agnieszkę Babęjaagę  z bloga BabaJaAga nagrodą Libster Blog Award - dziękuję bardzo :* Oto pytania Agnieszki i moje odpowiedzi:
  1. Góry czy morze? Góry oczywiście :) Piękne widoki, śnieg, wędrówki - chociaż oczywiście kondycja już nie ta :P 
  2. Tworzysz w nocy, czy za dnia? Za dnia by się chciało, ale nocą niestety trzeba :)
  3. Ulubiony sport? Ekhm... jaki sport? Dzierganie - robótkowanie a piłka nożna przed telewizorem :)
  4. Jakiego rodzaju muzykę słuchasz? Radio :)
  5. Wakacje na leżaku czy zwiedzanie? Zwiedzanie jak najbardziej :) Uwielbiam poznawać nowe miejsca i podziwiać piękno zabytków :)
  6. Ulubiony przedmiot w szkole? Fizyka - wiem wiem co pomyślicie, ale naprawdę kochałam kiedyś fizykę. Niestety los i brak funduszy w szkole na fakultety z fizyki tylko dla mnie zmusiły mnie do zmiany upatrzonych studiów i wyboru informatyki. Ach jo... to nie był dobry wybór. I chociaż zdobyłam nawet tytuł inżyniera informatyka, w branży zdominowanej przez Mężczyzn raczej nie mam czego szukać - wiem to z autopsji i wielu rozmów kwalifikacyjnych.
  7. Lubię tworzyć, bo... daje mi to satysfakcję, wytchnienie, radość :)
  8. Blogowanie daje mi... radość, nowe znajomości, więź z  Wami :)
  9. Rozmowa przez telefon, czy wiadomość tekstowa? Rozmowa :P wielogodzinna :)
  10. Marzy mi się... doba, której noc trwa 5 razy dłużej niż normalnie :P
  11. Prysznic czy wanna? ;) Szybki prysznic a w wannie by się poleżało :) 
Wiem, że powinnam nominować kolejne blogi. Wybaczcie mi jednak, że tego nie zrobię -  nie potrafię wybrać wśród tylu wspaniałych blogów 11. Wszystkie blogi przeze mnie obserwowane zasługują na nagrodę Libster Blog Award :) 

Gratuluję Wam Wszystkim pięknych prac, wielkiej pasji i serca :*

Pomyślałam, że przed pokazaniem Wam nowych dekoracji na Boże Narodzenie, warto może przypomnieć zeszłoroczne? Co Wy na to?


Kto robi ze mną jutro pierniki??????

Zaraz lecę po składniki. Wiem, że w zeszłym roku pisałam, że już nie zrobię pierników z całej porcji, ale uwielbiam obdarowywać Bliskich pierniczkami na Mikołaja :)  he he he .... czyli czekają mnie jutro 4 godziny pieczenia :P Przez pierwsze pół godziny pewnie będę miała pomocnika Szymusia, który uwielbia wałkować, wykrawać foremkami ale najbardziej podsypywać mąką :P

Oto przepis jakby Komuś się też zachciało :) na najlepsze pierniczki na świecie. Pochodzi on z nieistniejącego już bloga Caritki.

Składniki:

  • 1 kg cukru
  • 1 l kawy
  • 1/2 kg miodu
  • 1/2 kg smalcu (lub masła)
  • 50 g kakao
  • 5 jaj
  • 2,5 kg mąki
  • 2 łyżeczki amoniaku (dałam proszek do pieczenia, bo nie mogłam dostać amoniaku)
  • 4 opakowania przyprawy do pierników
Wykonanie:
  1.  Przygotować karmel z całego cukru na dużej patelni. (Ja nie posiadam takowej więc użyłam garnka.)
  2. Wlać bardzo ostrożnie kawę i mieszać aż się rozpuści. (Na początku bardzo bardzo ostrożnie.)
  3. Dodać smalec i miód. Wymieszać aż się rozpuści i odstawić do ostygnięcia.
  4. W bardzo dużej misce wymieszać mąkę, kakao, amoniak, przyprawy do pierników.
  5. Wlewać po trochę płyn i rozbełtane jajka.
  6. Bardzo dokładnie wymieszać i pozostawić na noc, żeby ciasto stężało.
  7. Następnego dnia rozwałkować ciasto na niezbyt cienki placek i wykrawać pierniczki.
  8. Układać na blachę i piec około 13 minut w 180 stopniach.
Życzę Wszystkim udanych wypieków i smacznego, bo pierniczki są naprawdę przepyszne!

Życzę miłego dnia Kochani :*
Buziaki :*

2 komentarze:

  1. Milutkie niespodzianki! kuszą i kuszą tymi pierniczkami, chyba i ja sie skuszę:))

    OdpowiedzUsuń
  2. Co za szczęście :) - moje gratulacje :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Zapraszam ponownie i pozdrawiam :)