piątek, 31 stycznia 2014

Recyklingowy kawowy kwiatek - kursik

Witajcie Kochani :)
Zapomniałam Wam napisać, przy poście z kawową ramką w kształcie serca, jak pięknie pachnie kawa której używam - pachnie kawowo - waniliowo :) Ciociu nie gniewaj się, ze użyłam jej do takich niecnych celów :P

A teraz - na specjalne życzenie Natalii F z bloga Zaczarowany Papier -  kurs na recyklingowy kawowy kwiatek.

Będzie nam potrzebne:
- rolka po papierze toaletowym,
- pół rurki z papierowej wikliny z drutem w środku,
- kubek po jogurcie,
- gips budowlany,
- klej - ja używam kleju na gorąco,
- wstążka,
- farba,
- kawa,
- i oczywiście co tam tylko sobie wymyślicie do dekoracji :)


Najpierw tniemy rolkę papieru na płatki. Potrzebujemy 6 płatków o szerokości dwóch ziarenek kawy, czyli około 1,5 cm. Z jednej rolki wytniemy 6 płatków i zostanie jeszcze mały ścinek.



Wewnętrzną stronę płatków malujemy na wybrany kolor - w moim przypadku to żółty.



Sklejamy płatki klejem na gorąco o tak:




Pół rurki z papierowej wikliny z drutem w środku składamy jeszcze na pół. Można użyć samego drutu albo jakiegoś patyczka. Naszą łodyżkę owijamy wstążką i przyklejamy między dwa płatki.



Nasz kwiatek oklejamy dookoła kawą.



Następnie oklejamy kawą płatki na brzegach i wklejamy ziarenko kawy w środek. To samo robimy z drugiej strony.



Kwiatek trzeba jeszcze posadzić :) W tym celu przycinamy kubeczek po jogurcie do odpowiedniej dla nas wysokości i ozdabiamy go według uznania. Rozrabiamy trochę gipsu budowlanego - uwaga! bardzo szybko zastyga - i sadzimy kwiatek na środku doniczki :) Zasypujemy gips ziarenkami kawy kiedy jeszcze jest płynny i lekko dociskamy.




Kwiatek musi chwilę odstać i trzeba go podeprzeć z obu stron, żeby nie był krzywy. Dobrze do tego nadaje się ściana i jakiś słoik albo pojemnik :)


I po chwili kwiatek jest gotowy :)




I jak? Proste, prawda? Już się nie mogę doczekać Waszych kwiatków :)

Pamiętajcie proszę o głosowaniu w konkursie na Blog Roku 2013 - trwa tylko do 6 lutego do godziny 12.00. Jeżeli chcielibyście oddać na mnie głos - za co będę bardzo wdzięczna:

w treści SMSa wpiszcie J00177
i wyślijcie na nr 7122 
 
Koszt SMSa to 1,23 zł a cały dochód z SMSów będzie przekazany na cele charytatywne.
W treści SMSa 0 to zero, czyli treść brzmi: JOT ZERO ZERO JEDEN SIEDEM SIEDEM, bez spacji :) 
Zrobiłam sobie też banerek:


Mam prośbę do Was - do tych z Was, którzy nie biorą udziału w konkursie - czy moglibyście wrzucić banerek na pasek boczny swojego bloga lub na fb?? I proszę podlinkujcie go tu:

http://www.blogroku.pl/2013/kategorie/pl-ona-ce-motyle,6bs,blog.html

Za każde udostępnienie banerka będę wdzięczna z całego serca :*

Życzę Wam miłego dnia :*
Buziaki :*

10 komentarzy:

  1. jak coś czułam, że to będzie ta rolka :) teraz muszę pilnować by nikt mi jej nie wyrzucił jak się papier skończy :P dzięki kochana za kursik :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ha ha ha :) ja swoją odwinęłam, bo się nie mogłam doczekać kiedy się skończy papierek :P Mójci nie był zachwycony, ale jak zobaczył efekt, to przestał się gniewać :P Buziaki :*

      Usuń
    2. A masz może pomysł czym kawę zastąpić? bo powoli mam wszystko poza nią, a pewnie za szybko to się takiej kawy nie dorobię

      Usuń
    3. może makaron? albo koraliki?

      Usuń
  2. Lubię tworzyć z rolek coś kursik zabieram dziekuję kochana a ty mi nię dziękuj głos oddany papapa buziaki ślę Marii

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak widzę,to z rolek po papierze i z kawy można wyczarować mnóstwo rzeczy;)
    Bardzo ciekawe rozwiązanie;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł na kwiatka :)
    Zapraszam :
    http://moja-wytwarzalnia.blogspot.com/
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Zapraszam ponownie i pozdrawiam :)