poniedziałek, 3 grudnia 2012

Najlepsze pierniki na świecie

Jutro zabieram się za robienie pierników świątecznych - ale ciasto trzeba zrobić już dzisiaj. 
Właśnie siedzę i czekam aż ostygnie płyn cukrowo-kawowo-miodowo-tłuszczowy.

Podzielę się z Wami przepisem na najlepsze pierniczki na świecie. Pochodzi on z nieistniejącego już bloga Caritki.

Składniki:
  • 1 kg cukru
  • 1 l kawy
  • 1/2 kg miodu
  • 1/2 kg smalcu (lub masła)
  • 50 g kakao
  • 5 jaj
  • 2,5 kg mąki
  • 2 łyżeczki amoniaku (dałam proszek do pieczenia, bo nie mogłam dostać amoniaku)
  • 4 opakowania przyprawy do pierników
Wykonanie:
  1.  Przygotować karmel z całego cukru na dużej patelni. (Ja nie posiadam takowej więc użyłam garnka.)
  2. Wlać bardzo ostrożnie kawę i mieszać aż się rozpuści. (Na początku bardzo bardzo ostrożnie.)
  3. Dodać smalec i miód. Wymieszać aż się rozpuści i odstawić do ostygnięcia.
  4. W bardzo dużej misce wymieszać mąkę, kakao, amoniak, przyprawy do pierników.
  5. Wlewać po trochę płyn i rozbełtane jajka.
  6. Bardzo dokładnie wymieszać i pozostawić na noc, żeby ciasto stężało.
  7. Następnego dnia rozwałkować ciasto na niezbyt cienki placek i wykrawać pierniczki.
  8. Układać na blachę i piec około 13 minut w 180 stopniach.
Życzę Wszystkim udanych wypieków i smacznego.
Zdjęcia z pieczenia dodam jutro.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję serdecznie za odwiedzenie mojego bloga. Zapraszam ponownie i pozdrawiam :)